BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Hari Ini di Tahun Lepas

Sunday, July 31, 2011 at 6:58 PM
Esok masuklah 1 Ramadhan masa untuk semua umat islam berpuasa. Bila tiba je puasa orang cakap hantu-hantu kene ikat kat neraka. So takde lah hantu-hantu nak kacau kita masa bulan puasa ni. Betul ke? Sejak peristiwa tahun lepas ni aku tak percaya yang orang cakap hantu kene ikat bila tibanya bulan puasa. Ini apa yang berlaku kat aku tahun lepas....

Masa tu aku merupakan pelajar tahun akhir kat campus Unikl MIMET. Kami pakat duduk di hostel sebab semua kawan-kawan tak nak sewa rumah. Diploma dulu dah puas dah duduk luar. Aku duduk bilik 2 orang dengan roommate aku naqeeb. Dekat Armada 1, FFC 10. Nak dijadikan cerita, pagi tu lebih kurang jam 4-5 pagi aku dikacau, esoknye nak puasa ni. Tengah sedap-sedap tido tiba-tiba aku rasa badan aku berat macam satu benda berat atas badan aku. Aku tak boleh bergerak. Dalam hati aku da tau aku kene himpap, sebab dari kecik lagi aku dah biasa kene himpap. Tapi, hari ni lain sikit aku rasa, aku cuba gerak-gerak sikit tak boleh. Biasanya sekejap je dah elok balik. Tapi kali ni lama. Aku cuba baca ayat kursi tapi tak keluar ayat tu, macam ada orang tutup mulut aku. Aku dah mula rasa lemas, aku melawan-lawan tapi tak juga lepas. Aku pon beranikan diri membuka mata. Bukak je mata..papppp!!!! muka dia depan muka aku!!! nak tau hantu ape? hantu pocong!!! muka dia hodoh bercapuk-capuk, rambut dah beruban keluar sikit dari ikatan kepala dia.



cuba bayangkan benda ni betul2 depan muka korang!!!



Aku terus menggigil and laju-laju tutup mata. Badan aku masih tak boleh gerak. Dalam takut tu aku cuba baca ayat kursi. Aku cuba banyak kali sampai mulut aku boleh bergerak. Sambil aku baca ayat kursi tu dia ikut sekali aku baca. Suara dia memang garau. Sampai satu ayat tu aku silap baca sebab terlalu takut. Dia gelakkan aku sebab salah baca. " Ha! Ha! Ha! 3 kali je gelakkan dia. Aku bukak mata dia masih lagi depan muka aku. Aku nampak roommate aku tu syok lagi tengah tido. Lama-lama aku memberontak sebab tak tahan lemas kene hempap. Dalam takut aku melawan-lawan pastu dia hilang. Aku lari bukak lampu and tido sebelah roommate aku. Ok dia tido mati, aku tolak-tolak dia pon bangun. Hati bedegup-degup takut aku tutup mata sampai aku dengar laungan Azan. Ok sejuk sikit hati aku, terus aku pegi amek air sembahyang and sembahyang subuh. Dah seminggu lepas tu baru aku cerita kat roommate aku. ahaha...

Aku tak tau punca benda ni datang dari mana, sebab senja tu India sebelah bilik duk sebuk sembahyang-sembahyang aku lalu and tak tutup pintu. Takpon aku duk sebuk tengok and tegur 1 botol ni kat kedai Nasi Ayam Mama. Botol tu memang pelik, dia letak kat atas penjuru kedai. Hurmmm...pelaris kot. Atau pon dia memang nak kacau aku. Sebab aku kalau baru pindah kat tempat baru memang selalu kene kacau...

So betul ke orang kata bulan puasa takde hantu tu??? Apa-apa pon amalan dibulan puasa tu lagi penting...selamat berpuasa kawan-kawan.,.. :)

10 comments

  1. SaFiYah Says:

    bukan hantu..tapi syaitan yang digari...hanya nafsu yg perlu dilawan pada bulan yg penuh barakah ini...percayalah bahawa syaitan tiada disekeliling kite...(",)

  2. boneka Says:

    ok syaitan...haha..
    tapi yang kacau tu adalah??

  3. hahaha... die rindu ko tu...xD

  4. boneka Says:

    yang rindu tu cite lain plak...nanti aku cite yg pasal rindu tu...

  5. Miss Ayue Says:

    odeng! nape aku tak tau cite hot ni zam? gilak. naseb aku and wahid tak penah kena kacau masa kat mimet. gilak! siap aku bayang kan kot ko nye describe muke antu tu. deng deng! malam ni kalau aku ngigau, memang salah ko zam. salah ko! hahahha!

  6. [A]m Says:

    tgk r..
    zam pn dh mcm antu..
    tinggi semcm je..
    hahaha..
    patot r diorg ske..

  7. boneka Says:

    eh ko xtau ke ayue? aku banyak kali gak kene kat mimet tu...nanti aku cite pengalaman lain plak..haha

    o0o u am!haha

  8. [A]m Says:

    aku nk cite rindu plak..
    mcm menarik je..
    hahahaha..

  9. boneka Says:

    ko jgn nk menarik sngt...

  10. SaFiYah Says:

    hy ALLAh je tau ape yg berlaku....tapi sesungguhnya dh ade kan janji ALLAH...tiada syaitan di Bulan Ramadhan...kenapa kite nak mempertikaikan??...kenapa kite tidak lebih berfikir, ape yg lebihnya bulan Ramadhan..??...insyaALLAH lebih akn mmbawa ke arh yg lbh bek....(",)...sorry zam..bukan nk membangkang atau ape..just biarlah kite lebih berfikir ape ganjran yg menanti kite di Bulan yg Mulia nie...(",)...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...